22Marketing. | Social media advertising
top of page

SOCIAL MEDIA
ADVERTISING.

WAT IS SOCIAL ADVERTISING?

Met social media advertising focus je op het (betaald) adverteren via verschillende social media kanalen zoals Instagram, Facebook, Linkedin & Pinterest. Social media advertising biedt de mogelijkheid om gericht jouw doelgroep te selecteren. Hierdoor worden je advertenties alleen getoond aan relevante personen.

 

Het unieke dataverzameling systeem van de social media platformen verzamelt data. Hoe meer data, hoe beter de resultaten. Deze data wordt toegepast op de campagnes zodat je sneller je advertentiedoelstellingen behaalt.

Social media advertising.jpg

WAAROM SOCIAL ADS?

Social media advertising is een krachtig marketingmiddel om jouw doelgroep online te bereiken. Dagelijks scrollen Nederlanders gemiddeld 160 meter aan scherm per dag. Dat staat gelijk aan anderhalf voetbalveld. 

Met 13,5 miljoen actieve social media gebruikers is jouw doelgroep in grote getale aanwezig op social media. De unieke targeting mogelijkheden van social media advertising zorgt ervoor dat je gericht en specifiek kunt adverteren. 

Zo ontstaat er een doelgroepprofiel waarop jij als bedrijf kunt targetten.

Dankzij de grote hoeveelheid bruikbare data op deze platformen, kan men zeer gericht adverteren. Deze data in combinatie met een groot bereik maakt dit een zeer waardevol advertentiemiddel.

SOCIAL ADS vs ORGANISCH

>

Social media kent twee verschillende vormen van marketing. Met organisch & onbetaald posten bereik je je huidige volgers, dit is een groep die al bekend is met jouw bedrijf.

 

Met social media advertising bereik je nieuwe mensen, die in jouw doelgroep vallen. Hiermee spreek je online een grote en relevante groep mensen aan. 

RETARGETING.

Chique woord hè? De letterlijke vertaling van retargeting is ‘opnieuw bereiken’. Is het je wel eens opgevallen? Je ziet een mooi kledingstuk bij Zalando, plaatst hem in je winkelmand maar besluit de aankoop nog even uit te stellen. Vervolgens open je je social kanalen en de eerste advertentie die je ziet, is er één van dat specifieke product.

Social media advertising is een krachtig middel om relevante advertenties te tonen aan de hand van pagina’s die een gebruiker tijdens een eerder website bezoek heeft bekeken. Deze gebruikers zijn al bekend met jouw product of dienst waardoor zij sneller een aankoop of aanvraag zullen doen.

ONZE BEWEZEN STRATEGIE.

Wij werken volgens het See-Think-Do-Care model. Per fase in de klantreis wordt de contentbehoefte vastgesteld. Aan de hand van data volgen we het aankoopbeslissingsproces van een (potentiële) klant.

 

Daarop passen we teksten, beelden & uitingen aan. Een campagne is nooit uit geoptimaliseerd. Door constant bij te sturen aan de hand van feiten, behalen we steeds meer resultaat met minder budget.

>

WAT NIET TE DOEN.

✖ Klikken op de ‘Bericht promoten’ knop

✖ Beginnen zonder uitgewerkte strategie

✖ Geen doelstellingen bepalen

✖ Adverteren zonder dataverzameling

✖ Geen duidelijke doelgroepsegmentatie voor ogen hebben

bottom of page