22Marketing. | Influencermarketing
top of page

INFLUENCER
MARKETING.

WAT IS INFLUENCER MARKETING?

Influencers zijn er al zo lang als we leven, we worden namelijk al eeuwenlang door anderen beïnvloed. Vandaag de dag is dit door mensen die het internet domineren. Door influencers in te zetten voor jouw product of dienst creëer je brand awareness.

 

Je bouwt hierdoor aan een relatie tussen jouw product of dienst en hun volgers. Daarnaast zorgen influencers voor verkeer naar jouw social kanalen en website resulteert in conversies!

WAAROM INFLUENCER MARKETING?

Influencer marketing zorgt voor organische groei en herkenbaarheid op jouw social kanalen. Influencers plaatsen vaak kwalitatieve content en zorgen voor betrouwbaarheid van jouw product of dienst. Influencers hebben de afgelopen jaren bewezen dat ze in staat zijn om vertrouwen te winnen en een trouwe achterban op te bouwen.

 

Wanneer je een influencer inzet die aansluit bij jouw doelgroep zie je dit vrijwel direct terug in: aankopen, extra (relevante) volgers en betrokkenheid bij het bericht. Redenen genoeg dus om influencer marketing serieus te nemen.

>

VOORDELEN.

Merkbekendheid
Brand awareness
Vergroten van het aantal volgers
Meetbare resultaten
Organische groei
Kwalitatieve content
Social proof

VERSCHILLENDE SOORTEN INFLUENCERS.

Wanneer je influencer marketing wilt inzetten voor jouw bedrijf is het belangrijk om van tevoren duidelijk te hebben wat je doel is. Wanneer je in een nichemarkt zit is het belangrijk om met een influencer samen te werken die een autoriteit is in die markt.

 

Veel volgers hoeft namelijk niet altijd te betekenen dat jouw product of dienst aanslaat onder de volgers. Minder volgers, maar wel volgers die betrokken zijn is vaak relevanter.

georgia-de-lotz--UsJoNxLaNo-unsplash.jpg
Hero Image (1).png

NANO

1K - 5K

Hero Image.png

MICRO 

5K - 50K

Hero Image (2).png

MESO 

50K - 100K

Hero Image (3).png

MACRO 

100K - 1 mln

Hero Image (5).png

MEGA 

1.000.000+ 

WAT NIET TE DOEN BIJ INFLUENCER MARKETING.

Stap niet blind in een samenwerking. Het voordeel van influencer marketing is dat het meetbaar is. Vraag van tevoren altijd statistieken op en bepaal of de influencer echt bij jouw bedrijf past. Staar je niet blind op volgers, want wat zegt het als iemand 100.000 volgers heeft waarvan 90% in het buitenland zit en jouw bedrijf enkel opereert in Nederland?

Wil je het echt professioneel aanpakken? Neem contact met ons op!

bottom of page