22Marketing. | Google Ads
top of page

GOOGLE ADS.

WAT IS GOOGLE ADVERTISING?

Google advertising wordt ook wel SEA genoemd. SEA staat voor Search Engine Advertising. Google ads biedt de mogelijkheid om betaald te adverteren op alle platformen die Google beheert. Denk hierbij aan de welbekende zoekmachine, Gmail, display en YouTube.

 

Met Google ads adverteer je op specifieke zoekwoorden van jouw potentiële klant. Hiermee is het een geavanceerd advertentieplatform waar miljoenen bedrijven dagelijks gebruik van maken.

RW_MG_91242022-min.jpg

VERSCHILLENDE CAMPAGNE TYPES.

SEARCH

Bovenaan in de zoekresultaten van Google.

DISPLAY

Grafische banners op ruim 35 miljoen websites.

VIDEO

Videoadvertentie voor en tijdens YouTube-videos.

SHOPPING

Productadvertenties in de winkelmodule van Google.

google-adwords-uitbesteden-aan-marketingbureau.jpg

WAAROM GOOGLE ADS?

Google Ads is een interessant advertentieplatform voor jouw marketingmix. Wereldwijd worden er dagelijks 3,5 miljard zoekopdrachten uitgevoerd.

 

Tijdens dat jij dit stuk tekst leest, zijn dat er al zo’n 2 miljoen. Google is een zoekmachine die gebruikt wordt om antwoord te geven op de vraag van een gebruiker. Hiermee is Google Ads het enige middel marketingmiddel waarbij pull marketing ook mogelijk is.

Met Google Ads trek je dus potentiële klanten naar je website die specifiek op zoek zijn naar jouw product of dienst. Hiermee zijn de websitebezoekers automatisch relevanter dan met push marketing.

VOORDELEN VAN GOOGLE ADS

>

Je betaalt pas wanneer iemand klikt
Aanwezig op relevante & gerichte zoekwoorden
Relevant en converterend verkeer
Verhogen van je omzet
Enorm schaalbaar, een perfect groeimedium
Uitgebreide advertentiemogelijkheden
Meetbare resultaten
Controle over de kosten

RETARGETING.

Chique woord hè? De letterlijke vertaling van retargeting is ‘opnieuw bereiken’. Is het je wel eens opgevallen? Je bent van plan een vakantie naar de Spaanse zon te boeken. Je besluit nog even te wachten met boeken en opent even later een andere website. Plots word je overspoeld met advertenties gericht op een zonvakantie naar Spanje.

Google ads is een krachtig middel om relevante advertenties te tonen aan de hand van pagina’s die een gebruiker tijdens een eerder website bezoek heeft bekeken. Deze gebruikers zijn al bekend met jouw product of dienst waardoor zij sneller een aankoop of aanvraag zullen doen.

retargeting-strategies-.jpg

ONZE BEWEZEN STRATEGIE.

Wij werken volgens ons eigen Cold-, Warm-, Hot-model. Tijdens de eerste marketingsprint bepalen we welke zoekwoorden passen bij de ‘warmte’ van de zoekopdracht. Staat een klant aan het begin van het aankoopbeslissingsproces en wordt er een oriënterende zoekopdracht uitgevoerd? Dan behoort dit tot een koud zoekwoord.

 

Is iemand aan het afwegen bij welk bedrijf een product/dienst wordt afgenomen? Dan is dit een heet zoekwoord. Hiermee stellen we de informatiebehoefte per fase in de klantreis vast en sturen we een potentiële klant richting conversie.

>

WAT NIET TE DOEN.

✖ Beginnen zonder uitgewerkte strategie

✖ Geen doelstellingen bepalen

✖ Beginnen zonder conversie metingen

✖ Automatische aanbevelingen aanzetten

✖ Adverteren zonder de klantreis vast te stellen

bottom of page